Tisovská spoločnosť CSM Industry podpísala memorandum o spolupráci s významnou nadnárodnou fínskou spoločnosťou Patria Group, ktorej 50,1 percentným vlastníkom je fínsky štát. Udialo sa tak na medzinárodnej výstave IDEB 2021 v Bratislave koncom minulého týždňa. Prvotnú informáciu sme priniesli už počas víkendu. Konateľ CSM Industry Tomáš Maroš verí, že spolupráca s ich novým odberateľom bude úspešná. Pre CSM Industry v Tisovci to podľa jeho slov znamená začiatok budúcej spolupráce s nadnárodnou a veľmi rešpektovanou firmou, ktorá si ich vybrala za partnera na Slovensku.
„Veríme, že spolupráca oboch spoločností prinesie v budúcnosti nielen nové pracovné miesta v Tisovci, ktorý patrí s vysokou nezamestnanosťou medzi najmenej rozvinuté okresy Slovenska ale tzv. transferom technológie sa budú vyrábať a kompletizovať celé autá BOV 8×8 aj na Slovensku,“ avizuje pre vobraze.sk Tomáš Maroš.
Ako ďalej priblížil, ide o Memorandum o spolupráci pri dodávkach komponentov, transfere technológii a následnej výroby na Slovensku v súvislosti s pripravovaným obstarávaním Ministerstva obrany na dodávku bojových obrnených vozidiel 8×8 pre potreby Ozbrojených síl Slovenskej republiky. „Dohoda zároveň zahŕňa aj spoluprácu pri dodávkach komponentných dielov vyrobených v Tisovci pre Patriu, čím našu spoločnosť Patria zaradia do svojho dodávateľského reťazca. Memorandum zároveň hovorí aj o zapojení stredných a vysokých škôl do duálneho vzdelávania pri budúcom vývoji a výroby na Slovensku,“ ozrejmil.
V prvej fáze spolupráce pôjde zo strany CSM o dodávky určitých komponentov pre Patriu.“V prípade vybratia si OS SR a MO SR technologického riešenia BOV 8×8 z dielne Patrie aj o samotnú výrobu a montáž celého vozidla na Slovensku v Tisovci,“ priblížil Tomáš Maroš.
V Tisovci sa súčasnosti v CSM venujú hlavne výrobe ich tradičného výrobku UDS. „Stále viac ho technologicky inovujeme a chceme s ním preraziť hlavne v záchranných a silových zložkách po celom svete. Verím že aj táto referencia s Patriou nám k tomu pomôže,“ zdôraznil konateľ CSM Industry.
Druhá časť výroby sa podľa neho venuje výrobe komponentých dielov, kde sa snažia zameriavať čoraz viac, nie len na výrobu samotných dielov, ale hlavne na výrobu komponentých celkov pre rôznych partnerov prevažne z Rakúska, Nemecka, Švédska a Fínska.
Zdroj: vobraze.sk, FOTO: archív Tomáš Maroš