Cyklocestu začali asfaltovať pri Poltári. Pokračujú na Hrnčiarsku Ves

Približne osemkilometrový úsek cyklocesty medzi Poltárom a Hrnčiarskou Vsou začali asfaltovať. S prácami na tomto prvom úseku sa začalo dnes. Informáciu pre vobraze.sk potvrdila vedúca oddelenia komunikácie Úradu Banskobystrického samosprávneho kraja Lenka Štepáneková. Asfalt kladú na upravený násyp bývalej železničnej trate. Ako ďalej priblížila, práce sa však v úseku Poltár – Hrnčiarska Ves predražia a môžu aj predĺžiť asi o mesiac, do konca júla. Podľa slov Štepánekovej bol so spoločnosťou OHLA ŽS, ktorá práce realizuje, podpísaný jeden dodatok, ktorý počíta s navýšením o 215 tisíc eur na takmer 2,5 mil. eur s DPH. „Skoro na trojkilometrovom úseku chýbala štrkodrvina, ktorá tam mala byť na úseku železničnej trate. To sa nedalo predpokladať a objavilo sa to až vtedy, keď boli odstránené náletové dreviny z toho úseku,“ vysvetlila Štepáneková.

Podľa slov starostu obce Hrnčiarska Ves Jána Melichera sú radi, že v najbližších dňoch bude ich obec prepojená novou cyklocestou s časťou Maštinec a s pokračovaním na Poltár. Celá cyklocesta medzi Poltárom a Rimavskou Sobotou má viesť po bývalej železničnej trati a má mať približne 30 kilometrov.

Druhá časť medzi Hrnčiarskou Vsou a Rimavskou Sobotou sa bude asfaltovať najskôr od Rimavskej Soboty po tunel pri Ožďanoch. Tunel má byť podľa projektu urobený na konci júla a potom sa budú jednotlivé úseky spájať.

Povrchová úprava podkladových vrstiev je súvislá od lokality Včelince pri R. Sobote až po odbočku na radary nad Ožďanmi. Práce subdodávateľsky realizuje rimavskosobotská firma ATB Slovakia – Doprava. Ako ďalej pre vobraze.sk povedal konateľ spoločnosti ATB Tibor Bartók, ako ďalší úsek by sa mala asfaltovať časť v okolí tunela pri obci Ožďany a Rimavskou Sobotou. Poznamenal, že pracujú aj na rozobratých železničných mostoch priamo v R. Sobote. Táto časť bola už roky sprevádzkovaná a ľudia cestu využívali ako časť trasy do rekreačnej oblasti Kurinec – Zelená voda. Bartok spomenul, že na rozobratých mostoch sa má robiť ešte „röntgen“, potom prídu elastomerové ložiská a tie by sa mali do 20. júna založiť. Potom by sa to malo betónovať. Pôvodne boli na železných mostoch položené betónové panely. „Podľa mňa okolo 10. júla to vidím tak reálne,“ poznamenal Bartók.

Na železničnom moste cez rieku Rimava v Rimavskej Sobote majú podľa Bartóka ešte betónovať opory na stranách mosta. Podľa stanoviska BBSK je existujúca časť cyklocesty uzavretá kvôli rekonštrukcii do novembra tohto roku.

„Tu zatiaľ idú práce podľa plánu. Uzávierka komunikácie bude do konca novembra 2023, z dôvodu rekonštrukcie 4 mostov na tomto úseku. Vzhľadom na priebeh prác a na zabezpečenie maximálnej bezpečnosti občanov prosíme o dodržanie uzávierky komunikácie, respektíve staveniska,“ informovala vo februári vedúca oddelenia komunikácie Úradu Banskobystrického samosprávneho kraja Lenka Štepáneková.

Zdroj: vobraze.sk