Musí mať najmenej 30 kilometrov a jej súčasťou má byť jeden tunel, bola vízia pred vytvorením železnice, spred vyše sto rokov. Spojila Suchánsku dolinu so župným mestom Rimavskou Sobotou. Mala mať niekoľko ďalších zvláštnych parametrov. Áno, hovoríme o Poltárskej trati, ktorá však definitívne zanikla v roku 2000.
O jej založení v roku 1913, ako aj o osudoch barónky Margity Luzsénszkej, vtedajšej majiteľky pozemkov v okolí Oždianskeho kaštieľa porozprávala pre Rádio Regina riaditeľka Gemersko-malohontského múzea Oľga Bodorová. Podľa jej slov barónka akoby zdieľala spoločný údel s majiteľmi tehelní vo vtedy významnej hrnčiarskej lokalite a išlo im o to, aby cez Suchánsku dolinu viedla železničná trať.
Postavená bola v priebehu jedného roka a pozemky, ktorými prechádza boli poskytnuté bezplatne. „Barónka poskytla bezplatne pozemky, a tak sa stala akoby súčasťou novej a modernej železničnej trate,“ podotkla Bodorová. Suchánska doline vtedy produkovali a vyrábali rôzne hrnce, škridle, keramiku technického charakteru.
Boli sme sa teda pozrieť na jediný tunel na spomínanej zrušenej železnici, ktorý sa nachádza pri Ožďanoch a je odtiaľ pekný výhľad na dolinu. Jej okolie je však zarastené náletovými drevinami a kríkmi. Vyúsťuje popri obchvate R2 Oždian. V súčasnosti terajší majiteľ BBSK plánuje z eurofondov získať financie na postavenie cyklocesty na bývalom násype.