Na serpentínach pri obci Ožďany zložili mostnú konštrukciu. Priviezli ju kamiónovou dopravou. V najbližších dňoch budú jednotlivé časti skladať a osadia ho na bývalú železničnú trať. Tú prerábajú na cyklocestu, ktorá má spojiť obce medzi mestami Rimavská Sobota a Poltár. Ako pre vobraze.sk uviedla vedúca oddelenia komunikácie BBSK Lenka Štepáneková, oceľovú mostnú konštrukciu vyrábali na Kysuciach.
„Osadenie celej mostnej konštrukcie prebehne prostredníctvom žeriavu, ktorý ju zdvihne a osadí,“ priblížila. Dĺžka oceľovej mostnej konštrukcie je 15,5 metra, avšak celková dĺžka mostu je 17 metrov. Most má podľa Štepánekovej únosnosť 12 ton. Povrch mostu bude rovnaký, ako na moste v Rimavskej Sobote cez rieku Rimava, ide o povrch takzvaný „Pororošt“.
Železničný most na bývalej „Poltárskej“ trati demontovali v októbri 2010. Železnice SR ho premiestnili na východ Slovenska, kde mal slúžiť ako druhé pole mostného objektu cez rieku Hornád pri Spišských Vlachoch. Mal 55 ton a prepravovali ho ťahačmi.
Neďaleko mostu sa nachádza aj tunel, ktorý je vo fáze dokončovania. Bude osvetlený a bude tiež súčaťou pripravovanej cyklocesty. „Na tunely prebiehajú intenzívne práce – betonáž sekundárneho ostenia, vnútorného spevnenia tunela. Je dokončené betónovanie rozpernej dosky vozovky spolu s celkovým odvodnením tunela,“ informovala pred mesiacom Štepáneková.
Celá cyklocesta má takmer 30 kilometrov. Úsek od Poltára po Hrnčiarsku Ves je už vyasfaltovaný a v týchto dňoch v jednotlivých úsekoch inštalujú zábradlia. Využívanie cyklotrasy je zatiaľ na vlastnú odpovednosť. Asfaltový povrch je už pri Rimavskej Sobote. Počas víkendu sme boli pozrieť, v akom stave sa cyklocesta medzi R. Sobotou a Ožďanmi nachádza.
Zdroj: vobraze.sk