

V Hnúšti dočasne podopreli existujúci most, ktorý je v havarijnom stave. Nachádza sa na ceste III. triedy a vodiči sa ním mohli dostať na autobusovú stanicu priamo z centra. Most ponad rieku Rimava bol uzavretý koncom minulého roka. S nevyhnutnými opatreniami v súvislosti s jeho opätovným sprejazdnením sa začalo koncom februára. Podopretý bol na niekoľkých miestach a práce na ňom prebiehajú aj dnes. Podľa informácií Banskobystrického samosprávneho kraja (BBSK), ktorý má most v správe, k sprejazdneniu sa po dokončení prác musí ešte vyjadriť polícia a okresný úrad.
Rozobratý most smerom na Klenovec by mal byť hotový do konca tohto roka
Na sprejazdnenie ďalšieho mosta v Hnúšti si vodiči ešte počkajú. Hoci mal byť ten smerom na Klenovec hotový už v januári, práce na rekonštrukcii stoja niekoľko mesiacov. Pôvodný zhotoviteľ sa dostal do konkurzu a BBSK má vyhlásiť nové obstarávanie podľa platného zákona o verejnom obstarávaní. „Zhotoviteľ v pomere k vysúťaženej cene zrealizoval práce v objeme približne 20 percent,“ priblížila pre vobraze.sk hovorkyňa BBSK Lenka Štepáneková.
Ako vysvetlila, v súčasnosti prebieha proces ukončenia zmluvy a vysporiadania záväzkov medzi zhotoviteľom a objednávateľom. „Nakoľko pôvodný zhotoviteľ je v konkurze, je tento proces komplikovanejší a zdĺhavejší,“ uviedla s tým, že podľa predpokladu most bude do konca roku 2025 zrekonštruovaný. „Presné časové predpoklady budeme poznať po ukončení verejného obstarávania,“ dodala s tým, že k dohode na urovnaní s realizátorom nedošlo a pôjdu do sporu.
Práce na rekonštrukcii mostu v Hnúšti zastali koncom októbra. Stavebná firma ZEDAGREAT z Bratislavy most zbúrala a práce ukončila. Zhotoviteľ je v konkurze. Vodiči osobných vozidiel využívajú obchádzku po mestských komunikáciách, nákladné autá majú obchádzku niekoľko desiatok kilometrov.

Podľa slov poslanca BBSK Michala Bagačku kraj rozbehol rokovanie s firmami. „Povedali mi, že do konca marca by to chceli mať prerokované, aby sa vedelo, kto most dokončí. Tiež ich naháňam,“ povedal Bagačka, ktorý je zároveň viceprimátorom mesta Hnúšťa. Ako dodal, kým nie je v prevádzke most, tak sa zaťažujú mestské komunikácie, ktoré na dlhodobú záťaž tiež nie sú stavené. Dobrou správou však podľa neho je, že by sa malo robiť aj na treťom problematickom moste, teda smerom na Ratkovú.


„Jeho uzavretie by bol násobne väčší problém. Preto som rád, že sa našli financie a z úveru Vucky sa má aj rekonštruovať. Časovo si to netrúfam odhadnúť, ale pokiaľ bude financovanie zabezpečené, je to zásadný krok k jeho oprave, priblížil Bagačka a dodáva, že je na týždennej báze v kontakte s kompetentnými na BBSK a hľadajú spolu riešenia.
Pre zlý technický stav tu bola obmedzená premávka do jedného jazdného pruhu. BBSK ho taktiež plánuje podoprieť, čo však zrejme bude zložitejšie ako v prípade mosta pri stanici. Kým jeden ide len ponad rieku, druhý vedia ponad železničnú trať.




Zdroj: vobraze.sk