Výletný vláčik smerujúci Rimavskou dolinou až na Zbojská má tento rok za sebou vydarenú sezónu. Odjazdil všetkých sedem naplánovaných jázd a najviac ľudí do neho nastupovalo v úvode trasy, na stanici v Rimavskej Sobote. Trať bola tento rok predĺžená práve o východiskovú zastávku v Rimavskej Sobote a historické vozne ťahal motorový rušeň. Parná lokomotíva bola túto sezónu v plánovanej generálnej oprave.
„Povozili sme všetko, čo sme sľúbili a naplánovali,“ povedal pre vobraze.sk predseda OZ Zubačka Zdenko Lopušný, ktorý jazdy viedol. Očakávania sa podľa neho naplnili. „Myslím si, že aj ľudia boli spokojní. Počet návštevníkov sa oproti minulému roku znížil, ale priemer bol splnený,“ povedal Lopušný, podľa ktorého ich trochu potrápila i technika. „Bola aj taká jazda, že o ôsmej večer pred jazdou sme ešte nevedeli, či budeme jazdiť a museli sme opravovať. O deviatej sme sa umývali, aby sme ráno o šiestej mohli vyrážať,“ poznamenal Lopušný, ktorý je telom i srdcom roky spriaznený so železnicou.
Zo siedmich jázd boli štyri s podporou Krajskej organizácie cestovného ruchu – Banskobystrický kraj turizmus. Zbojnícky expres tak so sebou viezol aj zbojníkov, ktorí boli atrakciou vo vozňoch. Výletný vláčik s historickými vozňami smeroval s unikátnou ozubnicovou traťou na Zbojská, kde je nádherná príroda Čertovej doliny. Po troch hodinách sa vracal naspäť.
Parný rušeň demontovali
Parný rušeň, ktorý niekoľko rokov ťahal historické vozne, túto sezónu plánovane demontovali. Samotná demontáž bola podľa Lopušného už ukončená.
„Robíme na ňom ešte jednu skúšku a potom ho začneme pomaly skladať. Čo sa malo ukázať, sa ukázalo. Vieme, čo je pokazené a vieme tiež, čo všetko treba opravovať,“ povedal a dodal, že zatiaľ rozoberali rúry či skenovali samotný kotol. Dokončenie prác po generálnej oprave majú naplánované na budúci rok. „Či sa ešte niečo vyskytne, to nevieme povedať. Na budúci rok rušeň ale ešte premávať nebude, najskôr v roku 2024,“ povedal predseda OZ Zubačka. K počtu jázd na budúci rok sa zatiaľ vyjadriť nevedel. Je však pravdepodobné, že ich bude o niečo menej. „Aby sme toľko nezaťažovali personál a aby sme sa vedeli venovať práci. Ľudí tiež na železnici ubúda,“ dodal.
Zdroj: vobraze.sk