Muránska planina dostala novú vizuálnu identitu. Ako destinácia cestovného ruchu má nové logo, ktorým je lykovec muránsky, symbol tejto lokality. Ružový kvet, ktorý nikde inde na svete nerastie, je v logu netradičné vyobrazený z bočného pohľadu, čím sa odlišuje od použitia v už existujúcich logách organizácií na území.
Novinkou je aj vlastný slogan či nová webová stránka. Vedľa vyhliadkovej veži pri Salaši Zbojská je nový drevený fotopoint. Odprezentovali ich vo štvrtok 24.augusta na Salaši Zbojská – hranici, kde si regióny Gemer a Horehronie podávajú ruky.
Cieľom novej identity je prezentovať ponuku a krásu Muránskej planiny atraktívnou formou a prilákať návštevníkov zo Slovenska i zahraničia, aby vstúpili a objavili toto cenné územie. „Verím, že aj vďaka podobným aktivitám sa Muránska planina stane príkladom úspešného zhodnotenia ochrany prírodného bohatstva v prospech regionálneho rozvoja,“ uviedla Katarína Butkovská, štátna tajomníčka Ministerstva životného prostredia SR.
Nová farebná paleta loga zahŕňa odtiene zelenej. Zelené lesy pokrývajú viac ako 85 percent územia, preto nový vizuál zahŕňa hneď niekoľko odtieňov tejto farby. Vo vizuálne nesmie chýbať zastúpenie ružových odtieňov, ktoré reprezentujú endemit tohto územia – lykovec muránsky. Paletu farieb dopĺňajú odtiene hnedej a oranžovej. Tie symbolizujú farebnú planinu, ktorá na jeseň vytvorí tie najkrajšie sfarbené prírodné obrazy.
Sloganom destinácie je: „Muránska planina – kráľovstvo prírody, stačí vstúpiť“. Tento slogan zdôrazňuje rešpekt k prírode ako dedičstvo odovzdávané z generácie na generáciu. “Návštevníkov na Muránsku planinu srdečne pozývame, príďte, je to tak jednoduché. Radi vás uvidíme. Naše územie má však pravidlá, ich rešpektovaní prispievate k zachovaniu jeho jedinečnosti, ” doplnil vysvetlenie druhej časti sloganu Jaroslav Hric, výkonný riaditeľ OOCR GEMER.
V rámci prezentácie novej vizuálnej identity bola predstavená nová webová stránka destinácie muranskaplanina.eu, kde návštevníci nájdu všetky informácie pre pohodlné plánovanie výletov a dovoleniek na Muránskej planine. Prezentácia bude doplnená aj komunikáciou na sociálnych sieťach Facebook “Muránska planina” a Instagram “@muranskaplanina”.
Z miesta nového dreveného fotopointu sa návštevníkom na tomto mieste naskytne pohľad na Čertovú dolinu, ktorá je skutočným pokladom Muránskej planiny a považuje sa za jedno z najatraktívnejších turistických miest.
Čertová dolina je miestom úchvatných krasových foriem, tajomných roklín a zachovalých lesných spoločenstiev. Nový fotopoint dopĺňa aj 3D prvok, ktorý symbolizuje ružový lykovec muránsky a vychádza z nového loga destinácie. “ V rámci projektu budeme realizovať aj množstvo iných marketingových aktivít, ktoré budú atraktívnou formou propagovať destináciu Muránska planina nielen slovenským, ale aj zahraničným návštevníkom. Už teraz máme rozbehnuté viaceré spolupráce, ktoré podporia povedomie o tejto krásnej časti Slovenska,” dodal Jaroslav Hric.
Nová vizuálna identita je výsledkom dôkladnej práce a prieskumu, ktorý zohľadňovať históriu, kultúru a prírodné bohatstvo Muránskej planiny. Pri tvorbe identity participovali všetky dôležité subjekty z regiónu: Správa národného parku Muránska planina, OOCR GEMER, Rozvojová agentúra BBSK, zástupcovia samospráv a podnikatelia z územia Muránskej planiny.
Tento projekt je financovaný NextGeneration EÚ z Plánu obnovy a odolnosti, Ministerstva životného prostredia SR.
Zdroj: tlačová správa, Oblastná organizácia cestovného ruchu Gemer (redakčné upravené)