Na Boľkovciach sa museli vysporiadať s najrýchlejšími strojmi i horúčavou. Bodovali aj domáci pretekári + foto a video

Teatro Power fest – DRAG WARS SK vs.HU

Schopnosti a odolnosť najrýchlejších jazdcov a ich najvýkonnejších motoriek či áut dôkladne preveril víkendový šprintérsky seriál. Ten pokračoval po dvoch rokoch na pristávacej ploche letiska v Boľkovciach. Na rovinke, meranej časti 201 metrov, si sily zmeralo 125 pretekárov z piatich krajín. V porovnaní s minulým rokom prišli jazdci aj z Poľska. Tradičnými účastníkmi podujatia Teatro Power fest – DRAG WARS SK vs.HU boli pretekári z Česka, Rakúska, Maďarska a Slovenska.

V sobotu 2. júla sa museli ale vysporiadať s úmornou horúčavou, ktorá dosahovala 35 stupňov Celzia, čo sa podpísalo aj pod nižšiu účasť pretekárov i divákov. O ovlaženie ľudí sa starali dobrovoľní hasiči z Rapoviec, k dispozícii bol aj zvýšený počet stanov a slnečníkov. Ako pre vobraze.sk uviedol Peter Kovács zo Slovenskej šprintérskej asociácie, takéto teploty neprospievajú motorom ani jazdcom v kombinézach, preto všetkým zúčastneným patrí poďakovanie a obdiv. „Sme radi, že nikomu neprišlo v tejto horúčave zle,“ priblížil.

Najvýkonnejším autom bol Nissan GTR, ktorého jazdec Zsolt Jóba je držiteľom slovenského streetového rekordu na vzdialenosť 200 m, 400 m a aj jeden kilometer. Tento rok prišiel do Boľkoviec na ešte silnejšom aute, ktorého výkon vzrástol z tisíc koní na 1 208 koní. Trať dlhú 201 metrov prefrčal za 6.265 sekundy.

Druhým najsilnejším autom bolo strieborné Audi z Maďarska, ktoré má 900 konských síl. „Toto boli možno dva najatraktívnejšie stroje a potom ešte upravené motorky z Poľska a Slovenska. Najrýchlejší bol Slovák Peter Herc na nitrom preplňovanom Suzuki GSXR,“ priblížil Peter Kovács, ktorý sa tiež postavil na štart. Na svojom 500-koňovom BMW ho v kategórii S4 ho vyradil až Pavel Ďurkove na Jeep Grand Cherokee trackhawk s 800 konskými silami. Ten napokon skončil druhý vo finále. Na zrýchlení si diváci mohli vychutnať a prezrieť aj 500-koňové oturbené motocykle či luxusné superšporty.

Obzvlášť organizátorov potešila zvýšená účasť domácich pretekárov, z ktorých sa viacerí umiestnili na popredných priečkach.

Tomáš Jurík (Hnúšťa) – Škoda 105 – 3.miesto S0
Eduard Kiss (Tornaľa) – Seat Leon – 2.miesto S3
Pavel Hibler (Lenka) – Fabia RS – 2.miesto S6
Gustáv Loška (Gemer) – Seat Ibiza – 3.miesto S6
Tomáš Éli (Rim. Sobota) – Yamaha – 1.miesto M1
Ondrej Cerovský (Rim. Janovce) – Suzuki – 1.miesto M2

Úvod pretekov poznačil nepríjemný pád motorkára Petra Barátha, ašpiranta na majstra vo svojej kategórii. K nehode došlo pri brzdení v rýchlosti okolo 200 kilometrov za hodinu. „S najväčšou pravdepodobnosťou išlo o technickú poruchu. Utrpel zlomeniny končatín a prevezený bol do nemocnice v Lučenci. Bol to škaredý pád, ale neoperovali ho. Dostal sadru a vrátil sa na preteky. Bol veľmi statočný. Chcel jazdiť ďalej aj s dlahou. Má silnú psychickú podporu od celej komunity. Dúfame, že sa vráti začiatkom septembra na záverečné preteky na Slovakia Ring,“ skonštatoval.

Pre divákov bola veľmi atraktívna MotoTV show, ktorá mala tento rok vytvorenú osobitnú zónu. Mohli sa fotiť na motorkách a byť súčasťou tandemových jázd. Samotná profesionálna motokaskadérska show mala dva vstupy. „Bola to veľmi kvalitná doplnková vec k pretekom,“ zhodnotil Peter Kovács.

Pestrosť podujatia rozšíril aj zraz jedinečných vozidiel – show & shine, Audio cup – meranie dB audio a výfukov, Abarth 500 Sprint cup, Fiat/Alfa/Lancia meeting + extra „FAL“ street kategória. 

Zdroj: vobraze.sk, foto: Ladislav Križian, SŠA