Na mostnej estakáde rýchlostnej cesty R2 Kriváň – Mýtna vysúvajú bočné krídla + foto

Mostná estakáda na R2 Kriváň – Mýtna rastie nielen do dĺžky, ale aj do šírky. Na stredovú nosnú časť napájajú vysunuté bočné krídla. Takáto niekoľkokilometrová časť estakády sa rozrastá medzi obcami Mýtna, Píla v okolí vodnej nádrže, až po križovatkou na Dolnú Bzovú a patrí medzi najsúvislejšie časti estakády. Podľa slov starostu obce Kriváň Imricha Palka ide o úsek pilianskej a podkriváňskej doliny.

„Tento úsek je už najlepšie urobený a aj najviac je postavený na pilieroch. Pracovníci postupujú hore dolinou a kladú tam už krajné časti – letáče. Tie sú uskladnené u nás v obci. Postupne ich zakladajú a napájajú do hlavného telesa,“ priblížil pre vobraze.sk starosta Kriváňa Imrich Palko a dodáva, že jednotlivé časti pripevňujú oceľovými lanami a na vrch konštrukcie následne kladú viaceré vrstvy. „Niekde je už aj asfalt,“ dodal. Poznamenal, že  podľa jeho informácií práce napredujú dobre. Ako podotkol, otázka skládky pri ich obci zatiaľ nie je vyriešená. „Nevieme, kam sa to bude voziť. Neinformujú nás bližšie o takýchto veciach,“ doplnil. Rýchlostná cesta však po dokončení podľa vyjadrenia starostu Kriváňa zrýchli dopravu a umožní lepšie cestovanie obyvateľov z južnejších častí kraja, hlavne z Poltára či Lučenca, ktorí k nim chodia do práce. 

Podľa informácií Národnej diaľničnej spoločnosti práce na stavbe R2 Kriváň – Mýtna pokračujú v tempe a na estakáde bolo v uplynulých dvoch mesiacoch zrealizované zabetónovanie polí pomocou výsuvnej skruže a vysunuté dva segmenty. „V jednotlivých miestach je už vybudovaná súvislá časť estakády, lokalizačne približne pri obci Podkriváň a v časti Dolná Bzová,“ informuje vobraze.sk odbor marketingu a komunikácie NDS. Ide o technicky náročný úsek, ktorého súčasťou bude päť kilometrov dlhá mostná estakáda v údolí Krivánskeho potoka. Situovaná je vo výške 15 – 45 metrov ponad trasu cesty I/16, v tesnej blízkosti vysokého napätia a existujúcej zástavby. Časť tejto rýchlostnej cesty patrí k technicky najnáročnejším úsekom výstavby, čo ho urobí najdlhším takýmto úsekom na Slovensku a pravdepodobne aj v strednej Európe.

Celkový úsek má viac ako deväť kilometrov, prevezme tranzitnú dopravu z okolitých obcí a odľahčí aj cestu prvej triedy. Začiatok trasy nadväzuje na predchádzajúci úsek R2 Pstruša – Kriváň v dočasne upravenej mimoúrovňovej križovatke Kriváň. Koniec úseku sa pred obcou Mýtna napojí na úsek R2 Mýtna – Lovinobaňa, Tomášovce. Ako pre vobraze.sk priblížila starostka obce Lovinobaňa Andrea Valachová, s odbremením a odklonením dopravy sú v obci spokojní. Denne tade podľa nej prechádzalo okolo 20-tisíc áut. „Najmä išlo o hustú kamiónovú dopravu. Kamióny nám spôsobovali otrasy na domoch. V jednom z takých bývame aj my. V okolí našej obce sa znížili počty dopravných nehôd, aj takých s tragickým koncom,“ priblížila Valachová. 
Výstavba rýchlostnej cesty Kriváň – Mýtna má tri estakády, ktorých výstavba sa realizuje tromi technológiami, na výsuvnej skruži, letmou betonážou a vysúvaním mosta. Vysunutie jednej nosnej konštrukcie estakády trvá aj mesiac. 

Zdroj: vobraze.sk, foto: Tomáš Baran