Na Oždianskych serpentínach štartovali profi jazdci i driftéri. Preteky nedokončil Juhász na najrýchlejšej formule

Počas uplynulého víkendu to v obci Ožďany žilo obľúbenými motoristickými pretekmi, ktoré sú zaradené do slovenského kopcového šampionátu. V centre obce sa už v piatok rozložili desiatky jazdcov, aby sa mohli pripraviť a sústrediť na čo najlepšie výkony. Išlo o 12. ročník obľúbeného motoristického podujatia, ktoré pritiahlo na štart nielen najlepších pretekárov do vrchu, ale aj priaznivcov motoristického športu. Diváci boli nielen v centre obce, ale fandili aj pri dvoroch rodinných domov, popri trati. Zrejme najobľúbenejším miestom bol nový most pri cykloceste, z ktorého bol výhľad na viacero strán. Navyše, sa neďaleko mohli aj občerstviť v bufete. Na trať sa v prvý deň postavilo päťdesiat jazdcov a približne 15 predjazdcov, driftérov. 

Tí sa nemalou mierou postarali o divácky zážitok. Z domácich driftérov to boli Porubiakovci. V publiku mali zrejme najväčšiu podporu, žiaľ, jedno z ich áut pre technickú poruchu z pretekov muselo odstúpiť. Medzi predjazdcami v hodnotení štyroch ostrých jázd medzi najlepšími skončil Márk Hrinko z R. Soboty, ktorý jazdil na BMW. Spomedzi približne 20 predjazdcov sa umiestnil v celkovom hodnotení na treťom mieste, čo považuje 22-ročný jazdec za pekný výsledok. Medzi ocenenými bol aj Robert Fodor z R. Soboty, ktorý jazdil na Škode Felicia combi. 

Oždianske serpentíny patria medzi motoristické podujatie s rodinnou atmosférou. Viacerí jazdci si chválili organizáciu i pripravenosť trate či samotné zákruty na viac ako 2800 metrov dlhej trati s prevýšením vyše 200 metrov. Spestrením pre jazdcov boli nedeľné tréningové kolá, ktoré sa štartovali za mokra.  

Motoristické preteky pod názvom Oždianske serpentíny sa tento rok konali pod záštitou ministra cestovného ruchu a športu. Ten z dôvodu inaugurácie prezidenta prísť na otvorenie nevedel. 

Majstrovstvá SR a traja absolútne najrýchlejší jazdci: 3. mieto – Viliam Lidl (Tatuus FR 2000), 2. miesto – Stanislav Buzalka (Mitsubishi Lancer evo 9) a 1. miesto Martin Matuška s časom 1:32.214 na formule (Tomis 99-04) zadarilo sa mu v obidva dni. Okrem víťazov jednotlivých kategórií bol ocenený aj Vlastimil Sedláček (Honda Civic), ako najstaršie pretekajúci a najskúsenejší jazdec. 

Riaditeľ pretekov Roman Pagáč záverom vyzdvihol organizáciu realizačného tímu, vedenia obce, ako aj dobrovoľných hasičov, ktorí robili traťových komisárov. „Zvládli to na jednotku s hviezdičkou všetci z môjho pohľadu,“ povedal pre vobraze.sk riaditeľ pretekov. Pochválil aj účasť divákov, kde najviac ľudí prišlo v sobotu. 

Obidva kolá pretekov označil za pestré, nakoľko došlo k premiešaniu výkonov jazdcov. Ovplyvnil to, žiaľ, aj Martin Juhász, ktorý v sobotu rozbil najsilnejšiu formulu a potom už nenastúpil. „Vybral si tentokrát čierneho petra. Je to však šport. Boli tam krásne súboje, dva retardéry tiež zamiešali podarie, pretože za porušenie retardéru jazdci dostávali trestné sekundy,“ povedal Pagáč a dodal, že na budúci rok hodlá zrušiť jeden z dvoch retardérov. „Jeden v obci musíme ale ponechať, je to kvôli bezpečnosti,“ podotkol.

„Raz som trafil retardér a nepodarilo sa mi dostať na pódium. V nedeľnej jazde sa mi to podarilo vynahradiť a skončil som druhý vo svojej triede,“ priblížil Jozef Deme, ktorý jazdil na Mitsubishi Lancer evo 9. Považovaný je tiež za domáceho jazdca, keďže na preteky prišiel z Lučenca. „Poznám to tu naspamäť a veľmi dobre sa mi tu jazdí. Veľa však záleží na psychike, pneumatikách či motore,“ priblížil Deme. 

Zdroj: vobraze.sk